De barcode evolutie
Transparante waardeketen door middel van dynamische barcode en blockchain.
14-juni-2019 Grand Opening Future Store Arnhem
Grand Opening Future Store Arnhem Bij een nieuwe Future Store hoort een feestelijke opening.
Last mile en duurzaamheid
Pakjesbezorgers beschikken over moderne apparatuur waarmee de levering kan worden gevolgd. Het vehikel waarmee die levering plaatsvindt, is nog zeer traditioneel, doorgaans een busje. Maar de ruimte in binnensteden is te beperkt voor dit vervoer en slibt langzaam dicht.
Symbiose tussen merk en retailer
Wat hebben food, boeken en luchtvaart met elkaar gemeen? Ze werken sterker samen dan de mode-schoenen-fashionmerken en -retailers. Ook in automatisering, logistiek en ‘ketendenken’ lopen ze ver voor op de mode. Werk aan de winkel voor de belangenverenigingen.
On-en offline gaan samen
Is de oproep ‘Steun de winkelier, koop online!’ een contradictio in terminis of niet? De modellen vloeien in elkaar over. On- én offline, of on- óf offline — wat wordt het? De Chinezen zijn al een stap verder, daar vloeit online naadloos over in offline, of omgekeerd.
Bruisende binnensteden
Laat stad en regio bruisen, een mooi initiatief van een vijftal grote organisaties. Op naar één krachtig netwerk van onderscheidende stedelijke regio’s, binnensteden én vitale kernen. Landelijke en regionale overheden ondersteunen dit plan van harte.
Kunstmatige intelligentie
Computers worden zelflerend. Vergelijk het met een baby. Die leert dagelijks bij, dat is met een zelflerend computersysteem niet anders. Op de foto van deze blog leren we de computer objecten te onderscheiden. Dag voor dag verbeteren de resultaten van de herkenning van ieder object, klein of groot.
Multichannel - Elfkanalenmodel
Voor de consument betekent multichannel de winkel en internet. De retailer kan de consument ondertussen via meerdere kanalen bedienen, naast zijn winkel kan de eigen webshop, sociale media, Google Shopping, de prijsvergelijker en de verschillende marketplaces een optie zijn.Voor de consument beteken